ARE YOU KID–ING är en internationell dansfestival som strävar efter att göra nutida scenkonst tillgänglig för en bredare publik. Med humor och starka kontraster välkomnas ung som gammal till en kreativ mötesplats i Lokstallssmedjan i Falun. En rad internationella konstnärer har har bjudits in att själva avgöra vad de finner relevant att dela under festivaldagarna i Falun - föreställningar, workshops, flash-mobs och samarbeten med lokala ungdomar. Fokus ligger på experimentation och gränsöverskridande arbeten inom den nutida scenkonsten. Publiken kan således förvänta sig en salig blandning av upplevelser, allt i den nutida dansens tecken.
I mötet med den kreativa ledaren för festivalen diskuterade vi hur mycket prestige det kan vara hos kreatörer, oavsett om det är inom dans, grafisk design, foto eller målning. Detta är något som vi tror dödar kreativiteten, vi ville att festivalen skulle kännas välkomnande och mottaglig för alla oavsett bakgrund.
Med fria händer utformade jag en grafisk profil med redesign på befintlig logotyp. Därefter gjorde jag deras hemsida och övriga marknadsföringsmaterial. Tanken var att skapa ett uttryck fritt från prestige där fokuset var på att få det enkelt och naket men ändå lekfullt.
Bilder som jag tog under festivalen